Jednostka prowadząca
Stanowisko ds. księgowości podatkowej
Dorota Gnacińska - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Tel. 65-5-333-529
Wymagane dokumenty:
Deklaracja na podatek od nieruchomości sporządzona na formularzu według ustalonego wzoru złożona przez osoby prawne w terminie do 31 stycznia.
W przypadku powstania obowiązku podatkowego po dniu 31 stycznia, deklaracje należy składać w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku.
UWAGA!!! NOWE DRUKI OD 01.07.2019 r.
Deklaracja na podatek od nieruchomości (Patrz załączniki)
Stawki podatkowe:
- Za 2025 rok - Uchwała numer VII/74/2024 z dnia 14 listopada 2024 r. (Patrz załączniki)
Zwolnienia wprowadzone uchwałą Rady Gminy:
- Uchwała III/29/2024 z dnia 20 czerwca 2024 r. (Patrz załącznik) wraz z Uchwałą RIO z dnia 10 lipca 2024 r.
Inne informacje:
Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku lub zmiany.
Obowiązek wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Podatek od nieruchomości można zapłacić:
· Na rachunek Urzędu Gminy w Święciechowie PBS Filia Święciechowa
nr konta 58 9043 1083 2834 0036 9875 0007.
Inne informacje:
Podatek jest płatny na podstawie złożonej deklaracji (bez wezwania organu podatkowego).
Podatek jest płatny w 12 ratach:
· za miesiąc: styczeń - do dnia 31 stycznia
· za miesiąc: luty – grudzień – do 15 dnia każdego miesiąca
Niezapłacony w terminie podatek wraz z odsetkami za zwłokę podlega ściągnięciu w drodze egzekucji administracyjnej.