Jednostka prowadząca
Stanowisko ds. wymiaru zobowiązań pieniężnych
Monika Matecka - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Tel. 65-5-333-526
Wymagane dokumenty:
Podatnicy są zobowiązani:
Składać, w terminie do dnia 15 lutego deklaracje na podatek od środków transportowych na dany rok podatkowy, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru DT-1 wraz z załącznikiem DT-1/A.
Jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku,
Odpowiednio skorygować deklaracje w razie zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego, lub zmianę miejsca zamieszkania, lub siedziby - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tych okoliczności.
- Deklaracja i załącznik do deklaracji na podatek od środków transportowych (Patrz załączniki)
Stawki podatkowe:
- Uchwała numer L/449/2022 z dnia 24 listopada 2022 r. (Patrz załącznik)
W celu wyłączenia z opodatkowania przyczep lub naczep związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego należy złożyć stosowne oświadczenie. (Patrz załącznik)
W przypadku nabycia należy złożyć deklaracje dot. powstania obowiązku podatkowego w trakcie roku podatkowego oraz fakturę zakupu wraz dowodem rejestracyjnym.
W przypadku zbycia należy złożyć deklaracje dot. wygaśnięcia obowiązku podatkowego oraz fakturę sprzedaży.
Inne informacje:
Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym środek transportowy został zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku nabycia środka transportowego zarejestrowanego - od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym środek transportowy został nabyty.
Obowiązek podatkowy powstaje także od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym środek transportowy został dopuszczony ponownie do ruchu po upływie okresu, na jaki została wydana decyzja organu rejestrującego o czasowym wycofaniu tego pojazdu z ruchu.
W przypadku zmiany właściciela środka transportowego zarejestrowanego, obowiązek podatkowy ciąży na poprzednim właścicielu do końca miesiąca, w którym nastąpiło przeniesienie własności.
Obowiązek podatkowy wygasa z końcem miesiąca, w którym środek transportowy został wyrejestrowany lub wydana została decyzja organu rejestrującego o czasowym wycofaniu tego pojazdu z ruchu, lub z końcem miesiąca, w którym upłynął czas, na który pojazd powierzono.
Jednostka prowadząca
Stanowisko ds. księgowości podatkowej
Dorota Gnacińska - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Tel. 65-5-333-529
Podatek od środków transportowych można zapłacić:
Na rachunek Urzędu Gminy w Święciechowie PBS Filia Święciechowa
· nr konta: 58 9043 1083 2834 0036 9875 0007.
Podatnicy są zobowiązani wpłacać obliczony w deklaracji podatek od środków transportowych - bez wezwania.
Podatek od środków transportowych jest płatny w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie do dnia 15 lutego i do dnia 15 września każdego roku.
Jeżeli obowiązek podatkowy powstał:
Po dniu 1 lutego, a przed dniem 1 września danego roku - podatek za ten rok płatny jest w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminie:
· w ciągu 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego - I rata,
· do dnia 15 września danego roku - II rata.
Od dnia 1 września danego roku - podatek jest płatny jednorazowo w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego.
Jeżeli obowiązek podatkowy powstał lub wygasł w ciągu roku, podatek za ten rok ustala się proporcjonalnie do liczby miesięcy, w których istniał obowiązek.