Ponownemu wykorzystywaniu podlega informacja publiczna:
- udostępniona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Święciechowie
- udostępniona w inny sposób niż w Biuletynie Informacji Publicznej (w formie wywieszenia lub wyłożenia w miejscach ogólnie dostępnych, m.in. na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Święciechowie, wstęp na posiedzenie Rady Gminy oraz przez dostęp do materiałów dokumentujących te posiedzenia)
- przekazana na wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji publicznej.
Ponowne wykorzystanie informacji publicznej, wymaga zachowania następujących warunków:
- poinformowanie o źródle, czasie wytworzenia i pozyskania informacji publicznej od podmiotu zobowiązanego,
- udostępnianie innym użytkownikom informacji w pierwotnie pozyskanej formie,
- informowanie o przetworzeniu informacji ponownie wykorzystywanej,
- zakres odpowiedzialności podmiotu zobowiązanego za przekazywane informacje.
Urząd Gminy w Święciechowie może nałożyć opłatę za udostępnienie informacji publicznej w celu ponownego wykorzystywania na wniosek. Wysokość tej opłaty nie może przekroczyć sumy kosztów poniesionych bezpośrednio w celu przygotowania i przekazania informacji publicznej w związku z ponownym wykorzystywaniem informacji publicznej w określony sposób i w określonej formie.
W przypadku decyzji odmownej dotyczącej przekazania informacji publicznej w celu ponownego wykorzystywania, stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania w trybie określonym w tej decyzji.
Wnioski mogą być wnoszone:
- w formie pisemnej w siedzibie Urzędu Gminy w Święciechowie, adres: Urząd Gminy w Święciechowie ul. Ułańska 4 64-115 Święciechowa
- w formie dokumentu elektronicznego poprzez platformę e-PUAP,
- e-mailem na adres Kancelarii Ogólnej Urzędu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wniosek winien spełniać warunki formalne wskazane w art. 39 ustawy, tj. powinien zawierać:
- nazwę podmiotu zobowiązanego,
- informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo pełnomocnika tego wnioskodawcy w sposób lub w formie wskazanych we wniosku,
- wskazanie informacji sektora publicznego, które będą ponownie wykorzystywane, a jeżeli są już udostępniane lub zostały przekazane, warunki ponownego wykorzystywania, na jakich mają być ponownie wykorzystywane, oraz źródło udostępniania lub przekazania,
- wskazanie celu ponownego wykorzystywania, w tym określenie rodzaju działalności, w której informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, w szczególności wskazanie dóbr, produktów lub usług;
- wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej – także wskazanie formatu danych,
- wskazanie:
- sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie są udostępniane lub nie zostały przekazane w inny sposób,
albo - sposobu i okresu dostępu do informacji gromadzonych i przechowywanych w systemie teleinformatycznym.
Sugerowany wzór wniosku w załączeniu.
Wniosek rozpatruje się nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
W przypadku braku możliwości rozpatrzenia wniosku w powyższym terminie, możliwe jest przedłużenie załatwienia sprawy do 2 miesięcy, po zawiadomieniu wnioskodawcy o przyczynach opóźnienia.
Prawo do dostępu do informacji sektora publicznego podlega ograniczeniom wynikającym z przepisów ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego (art. 6 ustawy) wynikające m.in.:
- z przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz innych tajemnic ustawowo chronionych;
- ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy (nie dotyczy osób pełniących funkcje publiczne);
- z przepisów innych ustaw;
- z praw autorskich i praw pokrewnych, które przysługują innemu podmiotowi niż organ zobowiązany.